top of page

הוצאת הספרים קונטנטו נאו מוציאה לאור את ספרו של האלוף (במיל') דורון רובין ז"ל


ספרו של האלוף (במיל') דורון רובין ז"ל יצא לאור בפברואר 2018, דרך הוצאת הספרים הבינלאומית קונטנטו נאו - בהובלתו של המו"ל ואיש התקשורת נתנאל סמריק. הספר באופן סמלי קיבל את השם "בדרכי". הספר כמו השם מעביר את הייחודיות של דורון רובין כאדם, לוחם ומפקד נערץ בחיל הצנחנים ושיריון.

דורון רובין הלך לעולמו בינואר 2018 בגיל 74, לאחר מאבק במחלה קשה, אך לא לפני שסיים את כתיבת ספרו החדש. יומיים לפני מותו עוד ישב במשרדי הוצאת הספרים קונטנטו נאו, סיפר על הקרבות הנועזים בהם השתתף. ושיתף את המו"ל נתנאל סמריק, וצוות קונטנטו נאו בתוכניותיו לקידום ספרו החדש "בדרכי".

דורון רובין נולד במושב בוסתן הגליל ב-1944, והתגייס לחטיבת הצנחנים ב-1963. בקריירה הצבאית הארוכה שלו שירת בתפקידי פיקוד רבים, בגדוד 202, חטיבת הצנחנים, בית הספר לקצינים, חטיבה 500, ואוגדת "עוצבת הפלדה". כמו כן שימש כראש מחלקת ההדרכה בצה"ל.

דורון השתתף במלחמות ששת הימים, מלחמת ההתשה, במלחמת יום הכיפורים ובמלחמת לבנון הראשונה. בשנת 1986 אף יזם את הקמת יחידת הקומנדו מגלן, שמתמחה בלוחמת נ"ט.

אחרי פרישתו מצה"ל היה רובין לאיש עסקים ואף הציג את מועמדותו לראשות עיריית תל אביב, בה כיהן כחבר מועצת העיר במשך כשנתיים.

לא כולם תמיד הסכימו עם גישתו, אך למרות זאת אין אדם אשר לא העריך את דורון רובין כמפקד, ודמות למופת אשר תרמה רבות לעיצוב דורות רבים של לוחמים ומפקדים.

בהלווייתו השתתפו כ-1000 בני אדם, בהם סגן הרמטכ"ל אלוף אביב כוכבי, מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך, ראשי הממשלה לשעבר אהוד ברק ואהוד אולמרט, הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ ושר הביטחון לשעבר שאול מופז ועוד.

את אחד ההספדים היותר מרגשים נשא חברו האלוף (במיל') דורון אלמוג (צולם על ידי חברת ההוצאה לאור קונטנטו נאו). בנאום סיפר האלוף במיל' דורון אלמוג על תרומתו העצומה של דורון רובין ז"ל בקרבות מלחמת יום הכיפורים. דורון רובין עמד בראש הכוח אשר עצר דוויזיה מצרית, והוביל את הכוח ממצב של סכנת קיום לאחד הניצחונות הגדולים במלחמת יום כיפור.

דורון אלמוג ציין שבשנים האחרונות דורון רובין עבד על כתיבת ספרו, ספר אשר "השאיר דורון כצוואתו האחרונה", בו ביקש להנחיל למפקדי צה"ל ולוחמיו את המורשת שלו. ספרו החדש "בדרכי" של דורון רובין ז"ל עכשיו זמין בקטלוג ההוצאה לאור קונטנטו נאו.


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page